توآ - ذاتما


توآ - ذاتما

« شکوه پیر هستی »

دانشکده و اندیشکده توآ :

دانشکده و اندیشکده توآ :

ظهور توآ ::

ظهور : شکوفایی ، تکامل وکمال انسان فرهیخته به پرتوانی وپویایی اندیشه به شناخت حقیقت در طریق جهان خودآیی است .

این روشن شدگی ، درخشش ، ودرخشندگیست ، ظاهر شدن باطن به انسانیت انسان و انسان شدگیست ، ظهور از شکفتن ذره ذره سلولهای تن به جوهره ی وجود و به بار نشستن و به توان نشستن تا پرتوانی و به کهکشان نشستن است .

توآ : عصاره و چکیده ای از جهان تن به فر سیمای روان در این جهان بیکران ، پرتویی از تابش اندیشه به آفریدن جهان دوران سوی به آن ماورای روان دارد ، از ظهورش تابش وروشنی به دل و در دلش دنیای فرا زمان دارد .

پیکره و هستی توآ به ذات پرتوان با درخششی زِ فکر وجوهره زِ جان ظهور می کند ، این ظهور داناییست .

ظهور توآ :  شکوفایی ورسیدن تن به محور علوم عالم است ، این پویایی به جهان تن است وشکوه مآوای مآورایی روح وروان در هستی کیهان است این پایایی به جهان روان است .

این پویایی وپایایی، شکوه وشکوفایی مظهر پیر دانایی واین ظهور اهوراییست .

ظهور توآ تحولی شگرف در انسان تا احیای کامل روح وروان به درک و نیایش و توانمند سازی تن وروان تا رسیدن به عالمی بیکران است. 


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: دو شنبه 22 تير 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

سرچشمه توآ

سرچشمه توآ : 

در سرچشمه توآ پاکی روان است این پویایی جهان است .پاکی عصاره وجوهره تن وروان است این پایایی جهان است وروان خاصیت انسان پرتوان است .

چشمه ضربان دل زمین است تپش آن جان وجوشش آن حیات است .چشمه جاری شدن وروان در پی دریا شدن است و توآ متولد شدن است .جوشش است جوشش از سر به روان وتولد فوران است به اندیشیدن ، آفریدن به جهانی از تن به روان تا رسیدن به شناخت وحقیقت وتوان وتوان خاصیت انسان  تن وروان است .

من (پاکان ) با کونگ فو متولد شده ام با عشق به آن به دنیا قدم نهادم و به پاکی آن سر فرود آوردم چرا که کونگ فو دنیای دیگری را به روی من باز کرد دنیای که باید در آن متولد شوی ،خود باید در آن وارد شوی و به دنیای بیکرانه ی آن قدم بگذاری و خود باید در آن زندگی کنی تا به ذات ووجود حقیقی آن دست یابی و زیبایی های آن را حس کنی .

کونگ فو توان فوق العاده می خواهد اراده ای فراتر از توان و به وسعت خود می خواهد .واز این وسعت وجود وتوان تو است که سر از خود به در آوری و از خود به خو آیی و برویی وجوانه زنی ورشد کنی و نونهال شوی و این نهال کونگ فو است که در وجود تو رشد می کند ،ریشه می دواند و تو را به بار می نشاند و به افلاک می رساند و به تو شکوه وجلوه می دهد و این شکوه تو را به خود فرو می برد ( ذن) وبه شناخت حقیقی می رساند واین شناخت است که تو را با توآ پیوندی عمیق و ناگسستنی می دهد .

به عشق و ایمان یافته های کونگ فو چه شبها و روزها که توانمان را در آزمونگاه پرتوان تن وروان به باورهایمان آزمودیم واین عشق باید که بارور می شد به اندیشه های آن پیر خرد وآن بزرگ مرد عرصه ی توانایی ،آن راهبر طریقت دانایی وآن آتشین شال سرخی که آتش توآرا در جود وقلب وروح ما شعله ور گرداند وعاشقانه در این راه ما را به پیش راند و صاعقه ای از اندیشه بود وآنرا بر ما فرود آورد وما را روشنی بخش گرداند تا بسوزیم و روشنی بخش این راه نوری باشیم در ظلمات تا راه بر اندیشه دیگران باز کنیم ،چرا که با اندیشه و عرفان پیر عرصه ی دانایی گام به جهان توانایی گذاشتیم با عشق به کونگ فو بزرگ شدیم ،با اندیشه های توآ رشد کردیم کونگ فو را در جان وروح وروان خود جسته و در سرچشمه ذلال و روان توآ آن را سیراب نمودیم .

تمام من با زیبایی های توآ احاطه شده بود و زیبایی در وجود و ذات من ریشه دوانیده بود و بدون آن تهی بودم وهیچ و از این طراوت وتراوش توآ معطر شده بودم وحضور هر لحظه را در باورم به اندیشه نشستم وبا گام نهادن به اندیشه های آن پیر عرصه توانایی گام در این راه پرتوان دانایی نهادیم .

کونگ فو هنر و راهی الهی ست این سیر خودآییست 

توآ راهی پر دانش است چرا که دانش فهم و درک عمیقی از توآ به دست می دهد اندیشه را به کنکاش می کشد .

توآ باور و یقین می خواهد ، ایمان به دانستن حقیقت ، ایمان به خود می خواهد ، انسان می خواهد ! انسانی با ایمان و اعتقاد ، انسانی پرتوان و توانمند ، انسانی که به ارزشها به سنتها و اندیشه های توآ بینشی عمیق وعارفانه داشته باشد .

ما جهانی در جهان دیگر هستیم ، ما  جهانی از تن وروانیم ، جهان ما اندیشه ماست ، روح وروان ، پندار و کردار ماست . 

این جهان ،جهان خودآئیست واین خود آئی انسانی خداییست .

 


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: دو شنبه 22 تير 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

فلسفه آرم كونگ فوتوآ

 

 فلسفه آرم كونگ فوتوآ

 

 الف:هلال قرمز بالاي مشت نشان دهنده فلسفه خون كونگ فوتوآ يعني مبارزه تا آخرين قطره خون در راه آزادي انسانها مي باشد.

ب:مشت در ميان دايره سياه نشان دهنده قيام از دل تاريكيها و پليديهاو همه آنچه كه انسان امروز از خود بيگانه كرده ودر بند كشيده است.

و مشت نشانه تجاوز نمي باشد ،بلكه حالت دفاعي دارد كه از شكل آن نيز مشخص است .

ج:هلال سفيد زير مشت نشان دهنده نژاد سفيد ايراني است.

د:كره جهان زير مشت و نقشه ايران در وسط كره بعنوان پايگاه كونگ فو توآ در جهان مشخص شده است .

اين آرم روي سينه طرف چپ قرار مي گيرد كه مشت حفاظت از قلب ماست كه طپش آن صداي فكر مان است.

پس آرم كونگ فوتوآ نيز دفاعي بودن اين هنر را نشان مي دهد و بازگو كننده اين نکته است كه :پیکار ما برای دفاع از مظلومیت است.

 

 


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: شنبه 20 تير 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

فلسفه ی لباس سیاه کونگ فوتوآ

فلسفه ی لباس سیاه کونگ فوتوآ
 


  سیاهی گر ببینی نور ذات است                    به تاریکی درون آب حیات است
     

لباس یا پوشش بدن نقش مهمی در هنر های رزمی دارد وحرکتهایی که در هنر های رزمی انجام می شود خیلی متفاوت با حرکات معمولی انسان در هنگام راه رفتن ویا نشستن و انجام کار های روزمره می باشد.
لباسی که دراین هنر بکار می رود باید از شرایط خاصی برخوردار باشد. از استحکام و دوام زیادی برخوردار باشد تامین کننده میدان حرکتی دست وپا وتنه باشد .

نگه دارنده ی ستون مهره ها در قسمت قوس کمری محافظت مهرها در برابر نیروهای وارده از نظر انرژی نگهدارنده حرارت بدن باشد واز هدر رفتن انرژی بدن جلوگیری کند. از فرم وزیبایی نسبت به فرهنگ جامعه (شأن انسانی ) برخوردار باشد .
لباس کانگ فو طبق همین اصول وبا در نظر گرفتن فرهنگ ایران زمین طراحی شده است،پیراهن ساده ومعمولی که تمام قسمت های بدن را می پوشاندواز هدر رفتن انرژی بدن جلوگیری می کند . معمولا از جنس نخی و الیاف طبیعی است تا عرق بدن را جذب کند،بطور کلی ظرافت و ذکاوت خاصی در طرح لباس کانگ فوبکار رفته است .
کمرشلوارکانگ فو چنان طراحی شده که مهره های قوس کمری ستون مهره را محافظت می کند(درهنگام وارد شدن نیرو و فشارهای زیاد از لغزیدن مهره ها به روی هم وآسیب دیده گی آنها جلوگیری می کند) ودرقسمت مچ پا نیز شلوار کانگ فو عضلا ت و زرد پی- های مچ پا رامحکم نگه میدارد واز آسیب دید گی آنها جلوگیری می- کند و همچنین از هدر رفتن حرارت پاها جلوگیری می کند.
چون اگر پایین شلوار باز باشد (قسمت مچ پا) با زدن ضربات و حرکات پا و حرارت پاها با شوک ضربه به بیرون انتقال می یابد و باعث هدر رفتن انرژی پاها و سرد شدن مفصل زانو، و عاقبت آسیب دیدگی مفصل زانو می شود . ولی در شلوار کانگ فو این مورد به خوبی پیش بینی شده و از هدر رفتن انرژی پاها جلوگیری می شود.
 
رنگ لبا س کونگ فو
 
ازنظرعلمی رنگ سیاه انرژی را درخود جذب می کند و ازهدر رفتن انرژی جلوگیری می کند.

ازنظرفلسفی نیزرنگ سیاه با لا ترین رنگ است یعنی دربرابرنفوذ رنگهامقاومت میکند. ودرکانگ فوسیاهی رنگ مقدسی می باشد . بدین منظورکه رنگ سیاه درمقابل رنگهای دیگر مقاومت می کند
ونفوذ هر گونه رنگ درآن بی اثراست پس ما نیز درمقابل رنگها ونیرنگهای بیگانگان مانند رنگ سیاه اصالت خویش را حفظ خواهیم کرد .ورنگ فرهنگ بیگانگان را به خود نمی گیریم بلکه اصالت فرهنگی خویش را حفظ می کنیم و جهانیان را با کوشش خردمندانه وپایه بلند انسانی خود به دوست داشتن این فرهنگ (فرهنگ ایرانی ) فرا می خوانیم .
از نظر علمی رنگ سیاه نمی گذارد انرژی بدن که در اثر سوخت وساز تولید می شود از دست برود و در خویش نگه می دارد . واز پیری زود رس و خستگی و کوفتگی عضلا ت جلو گیری می کند . و باعث شادابی و طراوت بدن می گردد .
 

هفت رنگ است زیر هفت اورنگ                       نیست بالا تر از سیاهی رنگ

 


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: شنبه 20 تير 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

اصطلاحات تکنیکی در آناتاوا ( خط 1 )

 

 


1- ماتو : ضربه پیش مشت در کونگ فو ، ضربه دورانی و به سمت جلو وارد می شود .
2- هفتی ماتو : عکس العمل ضربه ماتو
3 – چینو : عمل دفاعی با ساعد دو دست مقابل بدن
4 – وایمادوما : دفاع دورانی با لبه خارجی مشت
5 – سرماتو : ایستادن به صورت پاگربه ای
6 سویتو : دفاع دورانی با لبه دست بصورت باز
7 – با تو : ضربه ماتو و دفاع با لبه دست که همزمان انجام می پذیرد .
8 – دوماماتو: ضربه با کنار خارجی مشت که حرکت آن بصورت هلالی است و شربه از جانب وارد می شود .
9 – وایس کی نه : دفاع با تیغه خارجی ساعد از پشت یا پهلو
10 – اوراتو : دفاع با قسمت نر می ساعد .
11 – اورانتو: دفاع با قسمت خارجی یا داخلی ساعد .
12 ماتو بالا : ضربه ماتو به سمت صورت و قسمت فوقانی بدن .
13 – خرد خطا: (کف گرگی) ضربه مستقیم توسط کف دست به سینه و یا صورت حریف .
14 – دوب دو ماماتو : دو ضربه دو ماماتو همزمان .
15 – کیتو : ضربه مستقیم توسط سینه پا به سمت جلو .
16 – آفما : دفاع دورانی از پایین به بالا.
17 – هوتو : عمل دفاع یا ضربه با آرنج
18 – یته ماتو : ضربه با قسمت پشت مشت .


عمل تنفسی
عمل تنفسی بیرون دادن اندوخته و بقایای گاز دی اکسید کربن حاصل از دم و بازدم که به علت تحریک بیش از حد ریه دم و بازدم سریع انجام سده و در ریه همواره مقداری گاز دی اکسید کربن باقی خواهد ماند که مانع اکسیژن رسانی کافی به سلولها و اعضای بدن خواهد شد . در نتیجه خون به اندازه کافی تصفیه نشده و غذای کافی و قند مورد نیاز جهت سوخت در بدن اماده نمی شود ، لذا کبد از عمل مداوم خود باز می ماند و بدن در حالت رخوت و خمودگی می ماند . در حرکات شدید و انقباضات سریع عضلات جسم انسان احتیاج به سوخت و اکسیژن کافی دارد . با توجه به این اصول در حرکات کونگ فو دز مواقع ضروری انرژی گیری جهت کنترل دم یا بازدم و تثویت ریه در انجام کارهای جاری اش و جلوگیری از خستگی عضلات عمل تنفسی انجام می گیرد که با ادای کلامی اندوخته هوای داخل ریه بیرون می رانیم .


اعمال تنفسی آناتوآ
1 –بیرومه : در ابتدای شروع تکنیکها و در حالت سن سه سرو
2 – چیکاره : در هنگام انجام اولین حرکت چینو و در شروع محور چیکاره
3 – هایس : در شروع محور هایس و با استقرار در حالت یته راتو
4- هایما : در ابتدای محور هایما و همراه با انجام دفاع سویتو
5 – وایس کینه : در شروع محور وایس کینه و انجام دفاع وایس کینه
6 – وایسا : در شروع محور وایسا و انجام دفاع وایس کینه
7 – آناتوا : در شروع محور آناتوا و همراه با انجام تکنیک دفاعی اورانتو
8 – اتادو : انتهای محور آناتوا و همراه انجام آخرین حرکت تکنیکی آناتوآ
9 – توا: به حالت کامی سه مای ایستاده و لفظ توا با قدرت گفته می شود بعمنای پایان تکنیک خط یک و آماده برای پذیرش فرامین راهدان کونگ فو .

 


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: شنبه 20 تير 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

حرکات بدن در کانگ فو توآ

حرکات بدن در کانگ فو توآ

 

ردیف

تکنیک

تشریح

1

ایرمان نا تو

قدم برداشتن به جلو

2

اسیر تو

قدم برداشتن به عقب

3

بائس تو

قدم برداشتن به پهلو

4

انارت تو

چرخش به عقب

5

تورات

سر خوردن با جهش و کشش به جلو

6

همه تو

سرخوردن با جهش و کشش به عقب

7

فران تو

سر خوردن با جهش و کشش به پهلو


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: شنبه 20 تير 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

بدنساری در کونگ فو توآ

بدنساری در کونگ فو توآ

عامل اصلی در پیدایش کونگ فو بدنسازی اجمالی بوده است
بنیان گذار کونگ فو توآ در ســـال 1351 در خصوص بدنســــازی درکونگ فو توآ آنرا بدین شرح توضیح میدهد: اصولی که در کونگ فو توآ اهمیت دارد ابتدا شناسایی نقاط حـساس بدن و کـارایی هر کــدام از آنها و نقشــی که می تواند در بالا بردن توانایــی بـــدن ایفا نماید مــی با شد.

بدنسازی به سه قسمت تقسیم می شود که عبارتند از :
۱. بدنسازی ضربه ای
۲. استـفاده از ابزار بــرای بدنسازی
۳. بدنسازی و ذن حال به توضیح هر کدام از انها می پردازیم


۱. بدنسازی ضربه ای : برای بالا بردن قدرت و استقامت عضلات وارد کردن ضربه بـا استفاده از ضربات دست و پا به نقاط مختلف بدن میتوانداستقامت عضلات در بـرابـر ضربات افزایش داد.
۲. استفاده از ابزار برای بدنسازی: وزنه و دیگر وسایل بدنسازی در ایجاد حجم بدن مـوثر است.ولی استقامت را در برابر عضلات ایجاد نمی کند،قدرت عضلانی را تقویت میکند و هیچگونه نقشی در استقامــت عضلانی در رزمی ندارد. تکنیکهای دورانی کونگ فو تـوآ پیچش و قفل و کوبش منحصر به فرد آن ، تناسب اندام را ایجاد می کند.
۳. بدن سازی و ذن: شناخت بدن و توانایی آن نقش اساسی در بالا بردن بدن و تـقویت آن دارد.ایجاد اعتماد به نفس در برابر مشکلات و تحمل سختیها بدن را در آزمونگاه خود متبلور می سازد و رشد بدن را دو چندان می سازد. آمادگی روحی در تمرینات کــونـگ فو توآ بسیار مهم است.


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: شنبه 20 تير 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

تفکرات کونگ فوتوآ

تفکرات کونگ فوتوآ

مطالبي پيرامون تفكرات كونگ فو توآ
كونگ فو توآ راز دوستي است در مكتب كونگ فو توآ به زبان زاهد پير . معناي اين واژه وحدت انسان هاست . بيقراري ، اضطراب ، ترس ، وحشت ، احساس پوچي ، افسردگي و هزاران نو عواطف بيمارگونه آورده قرن است . دين ما آزرده جدائيست . اين راز مبارزه كونگ فو توآ از كانگ دراي دروازه دانايي به دين ما اجرا مي شود . آنجا كه نتوانيم سربلند و پر شكوه زندگي كنيم زندگي را بدرود مي گوييم زيرا فخر و اقبال رايگان نيست . نبرد راهبر نمايانگر شكافتن مرزهاست و اين نبرد راز بزرگ پيروان كونگ فو توآست . كونگ فو توآ يك چالش بزرگ براي كساني است كه در پي ورزشهاي رزمي هستند يا پي خودشناسي مي گردند . كونگ فو توآ در بر گيرنده نرمش ها ، حركات بدنساز ، تكنيك هاي دست و پا ، حركات موجي ، تمرينات تنفسي ، يوگا ، نفوذ بر اجسام سخت ،‌دفاع شخصي ، مبارزات سنتي آزاد و نيمه آزاد ، تمرين هاي انفرادي و گروهي و نيروي درون مي باشد . كونگ فو توآ مانند تمامي هنرهاي رزمي اصيل است و شبيه هيچكدام نيست . مانند تمامي هنرهاي رزمي اصيل هدفي وراي نيروي بدني دارد و شبيه هيچكدام نيست ، چون حالتي خاص را در چنته دارد كه در واژه ها نمي گنجد و فقط از آن همراهان است .

 مطالبی از يارومه ميرزايي
كونگ فو توآ اسرار انسانيت در معابد كونگ فو توآ راهبر مي كوشد تا انديشه را با بيان روح در شاگرد روان كند . جستجوي مادر كونگ فو راهنمايي انسان هاست ، نشان دادن عدالت است . شناساندن گناه و دروغ به بشر حيران زده است و بالاخره كونگ فو توآ فرياد عقل است . عقل است كه عبور مرز دانايي ها و توانايي هاست . در آماج كونگ فو قدرت آشتي است و انسانهاي قدرتمند تجاوزگر نيستند . هر تجاوزي است و هر بيداد گريست در روح ضعيف انسانيست .
آيا انسان را مي توان شناخت ؟ فرزندان ما به كجا مي روند ؟ آفريننده در پي چيست ؟ آيا مي توان از تاخير كنندگان جلو افتاد ؟ به هوش باشيد من قاصد صاعقه ام . جهان پر آشوب امروز با نوجوانان و جوانان شكاك به كجا ره خواهد برد ؟ خود قانون نسل خويش باش . چطور مي توان به مردم اراده نوين تعليم داد .


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: شنبه 20 تير 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

آداب ورود به باشگاه و باز و بستن شال

ورود به سالن تمرین:
بعد از پوشیدن لباس در رخت کن همراهان جلوی درب ورودی محیط تمرین قرار گرفته و به حالت کامی سمای و ادای احترام ( توآ ) به محل تمرین وارد می شوند.
هنگام ورود استاد به محل تمرین، کمک مربی یا همراه ارشد کلاس فرمان کامی سمای داده و کونگ فو کار و کلیه شاگردان رو به استاد کامی سمای ایستاده و ادای احترام (توآ) می کنند.
خروج از سالن:
همه همرامان هنگام خروج از سالن کامی سمای ایستاده و ادای احترام (توآ) می کنند و از سالن خارج می شوند.


 بستن شال:
کلیه همراهان با نظم کامی سمای می ایستند در حالی که شال را در دست چپ خود دارند. استاد فرمان کانگای جین جای را می دهد همراهان روی زانو نشسته سپس شال را به دور کمر خود می بندند که نباید از 30 ثانیه بیشتر طول بکشد همراهان به فرمان استاد ایستاده و به حالت کامی سمای ادای احترام (توآ) می کنند سپس تمرین ادامه می یابد.


باز کردن شال:
همراهان با نظم کام سمای می ایستند استاد فرمان کانگای جین جای را دوباره میدهد همه همراهان زانو زده و شال را باز کرده و جمع می کنند که باید بیشتر از یک دقیقه طول نکشد سپس استاد فرمان کانگای کامی سمای را داده  همه همراهان در حالی که رو به استاد کامی سمای ایستاده اند شال را با دو دست خود در جلوی پیشانی نگه می دارند و ادای احترام ( توآ ) می کنند. سپس استاد فرمان کانگای کوندرای ( کونگ فو کار استراحت، آزاد باش) را داده و همراهان از سالن خارج می شوند.


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: شنبه 20 تير 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

تاریخچه نمادهای کونگ فوتوا

تاریخچه نمادهای کونگ فوتوآ

سيمرغ و اژدها در فرهنگ ايرانزمين سيمرغ و افسانه او اصلا آريائيست و از همان دير زمان صورت افسانه ای بخود گرفته و مقامی والا يافته است.

در آیین زرتشت و آثار صوفيان ايران به حکيمی روحانی و يا کاملترين وجود بشری تعبير شده و عارفانِ کامل، خاصه شيخ فريد الدين عطار نیشابوری، او را منبعِ فيض و سر چشمه هستی تصور کرده اند که کاملانِ جهان که مرغان بلند پرواز اين دِيرِ رند سوزند، تمام همّ خود را صرف شناسايی او می نمايند و با همت مرشدان خويش می کوشند که پس از طی مراحل سلوک، چون قطره ای که در پهنای دريا محو می شود خود را به اين مرغ بینهايت برسانند و در اقيانوس عنايات او محو و فانی شوند.

سيمرغ در فرهنگ ايرانيان نمادِ خرد، دانش و حکمت بوده و در آیین کونگ فو توآ نيز که برگرفته از فرهنگ اصيل ايرانزمين میباشد، از تصوير اين پرنده استفاده شده که با شروع خط سام سامائه، نمادِ آن بر بازوی چپ دوخته شده و بعد از گذراندن مراحل ۷ خط کونگ فو توآ، آرم سيمرغ در سمتِ چپ پيراهن، روی سینه بجای آرم مُشتواره دوخته می شود و آرم مُشتواره به بازوی چپ انتقال میابد. نقشه جغرافيای ايران کنونی تصويرِ طراحی شده توسط حیدر بالایی اژدها يکی از موجودات افسانه‌ای در فرهنگ ‌های جهان است و در اساطير جهان جايگاه ويژه‌ای دارد.

اژدها ماری است افسانه‌ای و بزرگ، با دهانی فراخ و گشاد که هميشه حيوانی نيرومند و سهمگين پنداشته شده و اقوام بسيار معتقد بودند که اژدها خدای طوفان و هوای بد و سيل و ديگر بلاهای آسمانی است و طوفان بر اژدها سوار شده موجب لغزش زمين و زمين‌ لرزه می ‌شود. تقريباً همه جا اژدها با شب و تاريکی پيوسته و مربوط بوده است.

در ميان چينی ها اژدها نماد سال نو، قدرت، خوبی و خوشبختی و نيروهای مافوق بشری است.

يكی از اصلی ترين مراسم سال جديد در چين جشن و پايكوبی اژدهاست كه هر ساله اجرا می شود. سيمای اژدها در تاريخ اساطيری ايران، در نهايت سهمناکی، زشت‌رويی و پلشتی است. آنها از نخستين ياران اهريمن می ‌‌باشند. در داستان‌های پهلوانی و اساطيری ايران ازگرشاسِپ پادشاه پیشدادی فرزند زاب، همچنین از رستم فرزند رودابه و زال، به عنوان پهلوانان اژدهاکُش نام برده شده است.

 


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: شنبه 20 تير 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

مراحل رشد در کونگ فو

1-مراحل رشد در کونگ فو شامل سه مرحله می باشد  مرحله نخست مرحله جهل است که در آن شخس مبارز هیچ چیز از هنر مبارزه نمی داند و فقط دفاع می کند و بطور غریزی ضربه می زند.


2-مرحله دوم زمانی است که شخص آموزش خود را شروع می کند در این مرحله او شیوه های مختلف دفاع و حمله   نحوه ایستادن ضربه زدن با او غیره را یاد می گیرد در این مرحله ذهن در گیر تجزیه و تحلیل مساحبات ذهنی بر روی حرکات مختلف می باشد.


3- مرحله سوم زمانی فرا می رسد که آموزش به یک مرحله رشد و پختگی برسد اجرای فنون تقریبا به صورت ناخودآگاه و بدون دخالت ذهن انجام  می گیرد در این مرحله بجای آنکه من فرد ضربه بزن آن او ضربه میزند این مرحله را جهل تربیت یافته می نامند.


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: شنبه 20 تير 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

طلوع توآ


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: سه شنبه 16 تير 1398برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

توآ دانشکده متفکر پیرو حق گشایان است

توآ دانشکده متفکر پیرو حق گشایان است .

توآ اندیشه پیر کونگ در گفتن به طریقی که تا به امروز گفته نشده وراز کهکشان است

اهداف دانشکده انشاء تن وروان "دستیابی به کلید اسرار اطوارانسانی و به کار گرفتن کلیه امکانات فیزیولوژیک و پسیکولوژیک آن در جهت ارتقاء انسان به مقام خدایی است" .

این راز مبتنی بر شناسایی یکصد و هفتاد نقـاط تلاقی بدن (لکورپس استرال ) و بدن فیزیکـی و کنترل جریانـهای انرژی (یانگ وین ) وگشودن دریچه های (چاکرا) نهفته بر نیروهای خفته بدن و دخول از عوالم ترکیبی و عوالم تجریدی واجرای هفتادوسه هزار تکنیک ترکیب و عکس العمل سازی و کنترل کلیه ی عضلات ارادی وغیر ارادی به دست توانایی خواستاری و رسیدن به مرحله ی برون فکنی و سیر مستقل روحانی می باشد و کنکاش در اصول ذن عبودیت در جنب جنبه الوهیت مضمحل ساختن و به شناختن حقیقت عینی مطلق در خویش بر اصول مکتب ساتوری نائل گشتن است .

 


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: سه شنبه 16 تير 1398برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

ذن

توآ : ذن ::

توآ عصاره وجوهره  توان است . توآ به توان رساندن است

و این تصاعد ، تسلط بر زمان است و به بی زمانی رسیدن است .

و این جوهر وذات هر انسان پر توان است که حاکم بر تاریکی های زمان است .

و پر توان فراتر از خویشتن است که این خودآیی به خدایی رسیدن است .

 


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: سه شنبه 16 تير 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

کامی سمای

 

ايستاده به راهي که ايستاده ام به جان ، پيوند کنيد و بپا خيزيد بر رستاخيز تن و روان

و انشاء کنيد همراهان به پيروزي راهدانان در پيوند راهمان و همراهان ايستاده تا سر مرز جان ...

 

کامی سمای : بیانگر حرکت از نقطه اندیشه و ورود به جهان اسرارآمیز تن و روان و عبادت به تن و سیر در جهان هستی هستاست.

 


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: سه شنبه 16 تير 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

سن سه سرور

سن سه سرور :

سوگند ، تولد اندیشه ، دست چپ اشاره به اوج آسمانها به سوی اعتقادات انسانی و مصعلت جستن از خداوندگار هستی بخش .

دست راست اشاره به پوسته زمین به آب و آتش و خاک...

و سوگند یاد میکنیم که در از بین بردن کهولت فکری پیران ، رکود فکری فعالان و جمود فکری جوانان آنی از پای ننشسته و ننشینیم.

سن سه سرور : اولین راز مجهولات تن ، تولد اندیشه ، راهی به سوی خود وراهی به سوی کهکشانها

سن سیاره است سیاره تن ، سن سه سرور یعنی تو در سه نقطه قرار گرفته ای :

1- رحم مادر 2- تولد 3- به تفکر رفتن و به اندیشه رسیدن است .

با دست چپ ضربه « کیانزا » وبا دست راست ضربه « بپتون تو » زده می شود کیانزا به معنی ای زائیده جهان هستی کیستی و نپتون تو  خطاب به سیاره نپتون که نهمین سیاره منظومه شمسی است .

سن سه سرور: دست چپ اشاره به اوج آسمانهاست و سوگند به آسمان که زیبایی وطراوت است و امواجی است که بر ما دمیده می شود . دست راست اشاره به زمین که مرا متولد کردی

 


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: سه شنبه 16 تير 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

ذن کونگ فو

ذن یعنی بازگشت به بهترین حالات فیزیولوژیک انسان،چون معتقدیم که پسیکولوژی (روح یا روان ) جز فیزیولاوژی دستگاه اعصاب مرکزی یا چیز دیگزی نمی باشد.
بر اساس این نظریه ، فرد در راه ذن می کوشد تا با توسل به اصول ویژه آن به بهترین حالات فیزیولوژی جسم خود را مراجعت نماید ، در اینجا به بهترین حالات پسیکولوژیک بدن در هر صورت اعتقاد داریم که فردا در اثر تعلیم و تربیت ، اخلاق و عرف در طی دوران کودکی خود مبدل به موجودی می شود که در آینده دچار تضاد می گردد، این تضاد از سویی یک حالت بیمار گونه ای است و از سوی دیگر با فیزیولوژی بدن انسان بیگانه است . ذن به انسان کمک می کند که تضاد درونی خود را از بین ببرد و در نتیجه انسان از نقطه نظر فیزیولوژی در وضع بهترین قرار گیرد. جملاتی را که در زیر مشاخده می کنید چیزهایی است که انسان وقتی به ذن فرو می رود فقط و فقط فکر و حواسش را باید روی جملات اشاره شده متمرکز کند و نباید به چیز دیگری حتی برای لحظه ای هم که شده فکر کند: چرا ها ، درست اندیشیدن ، جوشش اندیشه ها ، آگاهی به مسائل قدرت تکنولوژی ، حرکت فکر به خلاقیت (نبوغ ) ، فرمان آزادی انسان ، مساوی کردن انسان ، سیستم های ارتباط ، پاکی نفس ، تبلیغات عصر هیجان زده ، به کوشش اندیشه ها ، تصور و تجسم ، فارغ از رنگ ها و نیرنگ ها ، نبرد در زندگی ، پاکی خون ها ، آلودگی محیط ، سلامت روان ، اراده ، گناه بر خواب آلودگی ، تمرکز (نبوغ تمرکز ذهن) ، رد تن آسایی (راحت طلبی ) .

 


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: سه شنبه 16 تير 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

ده فرمان کونگ فو

  • ده فرمان کونگ فو در سلسله ی (منیگ)در اوایل قرن شانزدهم توسط (چوئید)به رشته تحریر درآمده است.این فرامین اصول اخلاقی و روحی در کونگ فو را تشکیل میداده است و طی سالیان طولانی این فرامین در دستور کار کونگ فو کاران چین قرار داشته است.
  • فرمان اول:هنرجو بایستی بدون انقطاع تمرین کند.
  • فرمان دوم:رزم بایستی فقط برای دفاع از خود به طور مشروح استفاده شود.
  • فرمان سوم:تمام استادان و بزرگسالان باید مورد ملاحظه و احترام قرار گیرند.
  • فرمان چهارم:هنر جو بایستی در طول زندگی با هم دوره ای های خود دوست و مهربان باشد.
  • فرمان پنجم:کونگ فو کار در هنگام مسافرت بایستی از خود نمایی و نشان دادن قدرت خود به مردم عامی خود داری کند به طوری که حتی از مبارزه دوری کند.چون در این صورت.........
  • فرمان ششم:کونگ فو کار نباید پرخاشگر و اهل منازعه باشد.
  • فرمان هفتم:از خوردن شراب و گوشت پرهیز کند.
  • فرمان هشتم:افراط در تمایلات جنسي جایز نیست.
  • فرمان نهم:کونگ فو کار نبایستی عجولانه به هر کسی فنون خود را بیاموزد زیرا ممکن است باعث اذیت دیگران شود.
  • فرمان دهم:کونگ فو کار بایستی از نقش تهاجم و حرص و اعمال تهدید آمیز دوری کند.

برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: سه شنبه 16 تير 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

اسرار پنج عنصر کونگ فو

منشأ پنج عنصر را می توان شاخه مستقیم فنون فلسفی مکتب یین و یانگ ، که یکی از اشکال ابتدایی اندیشه در چین باستان است، دانست.اصل زیر بنایی آن کشمکش بر متعادل ساختن آسمان ،انسان و زمین بود .این مفهوم را اومانیسم( انسان دوستی) نامیدند. که درآن یین و یانگ نقش اساسی ایفا می نمودند.
نقش اومانیسم (انسان دوستی) خود به اندازه تاریخ تمدن چین قدمت دارد .این مکتب اندیشه عمیقآ در دل وجان مردم و فرهنگ آن رسوخ کرده است.ایده های اومانیستی درست پس از سقوط سلسله شانگ رونق گرفت . اماحاکم "چو" برتعالیم اومانیسم و کنفوسیونیسم تأکید واین امر منجر شد تا نوعی انتقال فرهنگی در آن دوران صورت گیرد.
مفهوم اومانیست از همان آغازبیانگر تمدن چینی، به خصوص از همان دوران قبیله نشینی تا جامعه فئودال بوده است. سرنوشت انسان گرایی دیگر وابسته به قدرت فضیلت انسان ها شده بود.
فضیلت، اساس دیدگاه جدید فلسفی شد وبعدها سنگ بستر بنیان اخلاقی کونگ فو شد. هدف اصلی فلسفه انسان گرائی کاربرد فضل و خرد در تمام امور انسانی بود. این امر ماهیت انسانی و چگونگی شناخت بهتر وکنترل آن را زیر سوال برد.
نظریه "هانگ" یا پنج عنصر را می توان پیامد یا ادامه مفهوم یین ویانگ دانست. پنج عنصر یا انرژی، متفاوت از چیزهایی است که می توان جنبه های گوناگونی از زندگی بشر باشد.پنج عنصر عبارتند از: فلز ، چوب ،آب ، آتش ، خاک.همگی این عناصر واکنشی است به بسیاری از چیزها که باید جهت تعادل و هماهنگی تنظیم گردد.این پنج عنصر ضمن این که نمادهای مفهومی عام است، می تواند بیانگر چیزهای مختلفی در فعالیتهای گوناگون باشد.در اصطلاح فلسفی این پنج عنصربیانگر پنج فعالیت انسانی یعنی تفکر، تکلم ، استماع ،بینایی و ظاهر می باشد.
ظاهر انسان باید قابل احترام ، اندیشه اش پاک ، نگاهش تیز، شنوایی اش واضح و بینایی اش مطابق دلیل وحقیقت باشد . این موارد در کونگ فو هم صدق می کند. این پنج عنصربر مبنای نفوذ و تاثیر خود بر کونگ فو افراد را دچار تحول و تغییر می کند. همانطور که دانش پنج عنصرشاگردان رشد پیدا کند، می تواند هر یک از فنون اش را با یکدیگر متبادل کرده و بفهمد که چطور یکی بر دیگری غلبه می کند.

وضعیت دست ها :


دست به خصوص مشت سلاح اصلی است که در فرم پنج عنصر به کار می رود.هر عنصر شکل خاص مشت خود را دارد که مستقیمآ با ماهیت عنصر تطابق می یابد و فنون مختلف نفوذی و دفاعی را تعریف می کند و تمام آنها نیازمند تمرین و اعمال صحیح هستند.
تمرینات مشت ابتدا با شناخت خوب از درست مشت گرفتن آغاز می شود.این امر ممکن است ساده به نظر برسد، اما اگر درست انجام نشود،شدیدآ به استخوان ها و تاندون های دست آسیب میرساند.فنون مختلفی در فرم عناصر پنج گانه استفاده می شود که از کل دست استفاده می شود.یعنی از نوک انگشت تا شانه در دفاع ،قفل کردن و ضربه زدن دخالت دارند.
این حرکات می توانند کوتاه یا بلند، نفوذی یا دفاعی،مستقیم یا غیر مستقیم و سخت یا نرم باشند که تمام این ها به شرایط بستگی دارد. شاگردان بایدفنون پایه مشت را با دقت و منظم تمرین کنند تااز کارایی و مهارت کافی آن مطمن شوند.سطح مطلوب مهارت این است که فنون حالت طبیعی و عادی پیدا کنندو شاگردان به هنگام اجرای آنها تصور ذهنی مناسب از آنها داشته باشند تا کاربرد صحیح آن تقویت شود.

فنون عناصرپنجگانه:


در مدرسه جنوبی کونگ فوی شائولین ، عناصر پنجگانه با انواع خاص فنون همخوانی دارد که هر یک بر ویژگی های آن عنصر خاص تأکید دارد.

فلز : بیانگر ضربات سنگین پشت دست به حالت مشت می با شد که با تمام نیرو حمله حیف را می شکافد، این عمل شبیه عمل پتک است.

چوب : نماینگر حمله و دفاع همزمان است . این فن، ضربات حریف را رد می کند و گارد او را برای یک ضد حمله باز می کند.

آب :نماینگر جریان مشت های بلند دست به حالت چرخشی است که شبیه چرخش امواج درامتداد
ساحل است . این مشت موجی، حمله حریف را در هم می شکند، اعم ازاین که حمله با پا یا دست باشد واز حرکت چرخشی برای هدایت مجدد استفاده می نماید.

آتش :نماینگر حملات در خط مستقیم می باشد که باید مستقیم و صحیح انجام شود و چنان سریع اجرا می شود که اجازه نفس کشیدن به حریف نمی دهد.

خاک : نماینگر ضربات مخربی است که مثل سنگ از بالای کوهی جاری می شود .مشت خاک یکی از فنون قدرتمند است که می تواند حتی حریف را ناک اوت کند.این ضربه به طور ناگهانی از بالا برسر حریف فرود می آید.

 


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: سه شنبه 16 تير 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

سلسله مراتب در کونگ فو توآ

همراه:

به جوینده راه در توآی سنتی همراه گفته می شود.در این مرحله لباس همراه کاملا مشکی است.آرم مشت بر سمت چپ پیراهن همراه و آرم بزرگ جهان تن و روان در پشت پیراهن قرار دارد.شامبند همراه سفید است که نشانه پاکی وآمادگی و ورود به معبد انشا برای خود سازی است.معبد به معنای جایگاه کرنش است؛کرنش در مقابل فکر و انشاء به معنای رشد است.پس معبد انشاء تن و روان به معنای ارتقاء دادن فکر به تن و روان است.

 سیر راهدان یا سیر سبز:

همراه پس از گذراندن خط چهار و موفقیت در آزمونهای مربوطهبه درجه سیر راهدان و یا شال سیر سبز نائل می آید.(یک نوار سبز به قطر یک سانتیمتر در طول شال سفید و وسط آن نصب می شود)و بالای شانه و یقه کت همراه به رنگ سرخ در می آید.در این مرحله حفظ کردن سوگند همراه و قرائت از طرف همراه ضروری است.

راهدان سبز خط سفید:

همراه پس از گذراندن خط هفت و قبولی در آزمون مربوطه به اخذ سال سبز خط سفید نائل می آیدو رنگ بالای شانه قرمز کت او به رنگ سرخ کامل در می آید.در این مرحله فقط موارد آزمون تست تکنیکی و تست آمادگی جسمانی مد نظر است.

شال سبز کامل یا راهدان:

در این مرحله راهدان در آزمون مبارزه یک به هفت شرکت می کندکه در صورت موفقیت درجه فوق به او اعطا می گردد.شال سبز به معنای رویش؛روییدن در فضای فیزیکی نیروهای تن و روان ؛ سبز از سبزی؛ و سبزی به معنای رویش نه در این مرحله جسم آن چنان پرورده می شودکه پایگاه تفکر می گردد.پس از اخذ این درجه راهدان موظف است برای شروع آموزش در کلاسهای مربیگری فدراسیون و سبک شرکت نماید.

از مرحله مبتدی تا خط چهار ؛آرم بزرگ جهان تن و روان در پشت پیراهن و آرم مشت بر سمت چپ پیراهن قرار دارد و از مرحله خط چهار تا راهدانی آرم بزرگ جهان تن و روان در پشت پیراهن آرم مشت بر روی بازوی سمت چپ و آرم سیمرغ در روی سمت چپ سینه پیراهن همراه قرار دارد و از نظر راهدان واقعی کونگ فو توآی سنتی پرواز سیمرغ اندیشه هاست.

شال سبز قهوه ای یا سیر قهوه ای یا سیر راهبان:

در این مرحله راهدان پس از گذراندن چهار خط:

۱. خط قهوه ای (آناتوآی قهوه ای)

۲. خط دو قهوه ای (سلاح سای)

۳. خط سه قهوه ای (سلاح رکیما)

۴. خط چهار قهوه ای ( مبارزه سلاح سای با سلاح رکیما)

و موفقیت در آزمونها و استازهای مربوطه به اخذ درجه سیر راهبانی و یا شال سیر قهوه ای و یا شال سبز خط قهوه ای نائل می گردد.

شال قهوهای یا سیران راهبان:

در این مرحله راهدان ژس از گذراندن خط 5 قهوهای توتایما (سیستم هنرهای فردی)و خط 6 قهوه ای مبارزات یک به 35 به سه صورت(کلاسیک؛ تونلی؛آزاد) موفق با اخذ درجه فوق می گردد در مبارزات توآی سنتی به سر ظربه زده نمی شود چرا که سر منبع انرژی و پایگاه تفکر انسانی است و ظربه زدن به سر باعث قطع و اختلال در امواج مغز میگرددکه این امر باعث بروز امراض جسمی و روحی در همراه می شود و به همین علت همراه قادربه گذراندن جایگاههای علمی و فکری توآی سنتی نمی شودو حتی از ادامه تمرینات فیزیکی هم مسلما باز خواهد ماند.

شا ل قهوه ای کامل راهبان:

سیران راهبان پس از گذراندن 2 خط دیگر یعنی خط 7 تکنیک های "من توما" و خط 8 تکنیک های " ذات ما" ( آشنای با اصول پنج سیستم حرکتی و حیاتی در جنبندگان) وقبولی در این دو مرحله موفق به اخذ شالبند قهوه ای کامل و لقب راهبان می گردد.گره سمت راست شال راهبان از یک گره به دو گره ارتقاء می یابدو رنگ پیراهن یا کت در این مرحلهبه رنگ سفید تغیر می کند.

شال قهوه ای به معنای سوختن در وراء نیروهای فیزیکی و رویارویی در میدانهای مبارزه ؛رنگ خطوط در شال سبز به قهوه ای؛ به رنگ قهوه ای است.راهبان پس از موفقیت در آزمون سلاحها می تواند علاوه بر نصب خطوط مربوطه به سینه شکل سلاح ها را نیز زیر آرم سمت چپ پیراهن خود نصب کند.ولی آرم و نشان لباس راهبان همان آرم و نشان مرحله قبل یعنی راهدان است.

شال مشکی جهانبان:

در این مرحله راهبان به ابداع و ابتکار ۳۰۰۰ تکنیک ترکیب و عکس العمل سازی به همراه خواص موجی و دوران به دوران در قالب یک یا چند خط مبادرت کرده و پس از دفاع از پایان نامه خود در حضور هیات علمی (استادان دانشگاه) که تحت نظر کمیته تحقیقات و پژوهش سبک فعالیت می کنند به تایید آنان به لقب جهانبان و در یافت شال مشکی نائل می گردد.شال مشکی یعنی عبور از مرز تاریکیها و ابداع و تکامل تکنیکهای کونگ فو توآ. در مرحله شال مشکی جهانبان آرم بزرگ جهان تن و روان در پشت پیراهن سیمرغ به بازوی چپ پیراهن وآرم شاهین سرخ بر روی سینه چپ پیراهن نصب می شود.جهانبان پس از نائل آمدن به درجه شال مشکی و تجربه فضای مایگاهی می تواند از لباس مشکی نیز استفاده کند؛ اما نصب خطوط و آرمها باید تحت مقررات اجرا شود.

شال مشکی به شال سرخ جهانبان به راهبر:

آموزش تکنیکها و ابداعات تکنیکی و فیزیکی در این مرحله به اتمام رسیده اما جهانبان در امر آموزش و تمرینات فیزیکی همچنان در صحنه حضور فعال دارد.طبق اساس نامه کونگ فو توآی سنتی فضای بین شال مشکی به شال سرخ ؛ فضای مایگاهی فکری و علمی و گذراندن هفت مایگاه تن و روان است. مایگاه اول که تن می باشد و شامل پانزده خط و سه هزار تکنیک ابداعی است.نشاته های مایگاه دوم تا هفتم به صورت نصب شش خط عمودی بر بالای خطوط افقی است.و این بدان معنی است که حرکت تن افقی و محدود می باشد و از مقام پایین تری بر خوردار است و حرکت مایگاهی به صورت عمودی و دائما روبه صعود و تعالی است که بر بالای مایگاه تن که شامل پانزده خط می باشد به صورت خیلی کوچک نصب می گردد. خطوط عمودی چو در مسیر شال مشکی به شال سرخ میباشد به رنگ سرخ تعبیه می گردد.

 


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: سه شنبه 16 تير 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

مراسم خون

مراسم خون

مراسم ویژه ای که به نام مراسم خون در کونگ فوتوآ می باشد که طی آن همراهان شایسته ، بایسته می دانند که خون خویش را به پاس احترام به خون شهیدان راه حق و تداوم بخشیدن به آن بر روی اوتایمی ریخته و سرخی آن را با رنگ سرخ اوتایمی مظهر خون قهرمانان و تاریخ سازان همیشه زنده در هم آمیزند . اوتایمی مظهر استقلال وطن و خطوط خونین رنگ محیطش به مثابه مرزهای غرق در خون میهن می باشد و معتقدیم که اگر کسی برای اوتایمی معبدش خون می دهد برای وطنش جان خواهد داد 

ای همراه از اهدای خون به اوتایمی تا اهدای جان در راه وطن و از حراست از اوتایمی تا حراست و پاسداری از وطن بیش از دوگام نیست .


                                     (( گامی به سوی خود و گامی در پیشگاه انسانیت ))

 


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: سه شنبه 16 تير 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

یین یانگ

( یین و یانگ ) مفهومی است در نگرش چینیان باستان به نظام جهان. یین و یانگ شکل ساده‌‌شده‌ای از مفهوم "یگانگی متضادها" است.

از دیدگاه چینیان باستان و تائوباوران، در همهٔ پدیده‌ها و اشیاء غیر ایستا در جهان هستی، دو اصل متضاد ولی مکمل وجود دارد.یین و یانگ نشان دهنده قطب های مخالف و تضادهای جهان هستند. البته این بدان معنا نیست که یانگ خوب است و یین بد است (در حقیقت این تحریفی نادرست است).بلکه یین و یانگ مانند شب و روز یا زمستان و تابستان بخشی از چرخه هستی هستند. وقتی تعادل و احساس خوبی به وجود می‌آید که تعادل بین یین و یانگ برقرار باشد. نقطه‌های متضادی که داخل شکل یین و یانگ دیده می‌شود به این مفهوم است که یین وقتی به حداکثر خودش برسد، و می خواهد تمام شود در درونش یانگ را دارد و وقتی هم که ینگ می خواهد به حداکثر خود برسد در درونش یین رو دارد . یعنی وقتی یکی تمام می‌شود، دیگری در درونش رشد می‌کند و این چرخه ادامه پیدا می‌کند.

چند نکته:

•هیچ چیزی کاملا یین یا کاملا یانگ نیست. مثلا آب سرد در مقابل آب جوش یین است ولی در مقابل یخ یانگ است.

• یین و یانگ کاملا به هم وابسته اند و هیچ کدام بدون دیگری نمی‌توانند وجود داشته باشند. نور بدون تاریکی معنی ندارد.

• یین و یانگ می‌توانند خودشان تقسیم شوند به یین و یانگ: مثلا گرم در برابر سرد ینگ است ولی گرم خود تقسیم می‌شود به داغ (ینگ) و ولرم (یین) ، سرد نیز خود تقسیم می‌شود به خنک (ینگ) و بسیار سرد (یین)

یانگ

یین

راست

چپ

اعداد فرد

اعداد زوج

متحرک

ثابت

سختی

نرمی

زاویه دار

منحنی

سبکی

سنگینی

گرما

سرما

روشنایی

تاریکی

آسمان

زمین

آتش

آب

کوه

دره

تیز

کُند

بالا

پایین

جلو

عقب

روح

بدن

پُر

خالی

مردانگی

زنانگی

 


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: سه شنبه 16 تير 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

فلسه اُتایمی

فلسفه اُتایمی

 

فرهنگ اتایمی:اتایمی میدان شجاعت و قدرت است.میدان آزمایش سرعت و برتری فکری ، میدان جهاد و ایثار وآزمایش است؛میدان تثبیت و شناساندن خود در جهت باروری و بارورکردن می باشد.

اتیمی میدان دفاع است:اتایمی میدان دانایی ، سرعت عمل ، پرواز و اوج تکنیکی همراهان است.قرمزی اوتایمی و قرار گرفتن همراه در آن به پشتوانه ای برای خون های شهیدان و ادامه دهنده راه حق و گذشتن از خود، برای رهایی از وابستگی و گریز از فرهنگ بیگانه و سوگند وفاداری و پیمان برادری است تن ندادن به ذلت و حفظ کردن عزت و شرف است.

رنگ سفید وسط دایره علامت صلح و دوستى در روى كره زمین است و رنگ قرمز علامت خون و رنگ سفید آخر علامت مرگ یا فدا شدن - و ما در این دایره با كسى مسابقه نمى دهیم ، ما فقط مبارزه مى كنیم و دایره اوتایمى ما اول صلح و دوم خون و نهایت مرگ است.

اندازه ها به ترتیب از مرکز اوتایمی:

1-دایره سفید مرکز اوتایمی به قطر 50 سانتی متر

2-دایره سرخ به قطر 6 متر

3-دایره سفید به قطر 7 متر (به صورت خط سفید به عرض 10 سانتی متر)

4-مربع سرخ به ضلع 8 متر (به صورت خط سرخ با عرض 10 سانتی متر)

 در کنار اوتایمی نوشته می شود « TOA »

 


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: سه شنبه 16 تير 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

معانی خط ها در کونگ فو توآ

 معانی خط ها

خط یک ( آناتوآ)

آناتوآ با ۵۱۵ تکنیک، ترکیب و عکس‌العمل‌سازی و خاصیت‌های موجی بر اسرار هندسی و خلاف حرکت بدنی در مسیر عالم ذرات است.

خط دو (آتادو)

آتادو با ۳۱۷ تکنیک، ترکیب و عکس‌العمل‌سازی و خاصیت‌های خلاف موجی به منظور برگردان عالم ذرات و اندیشه حیات است.

 خط سه ( سوتو)

به معنای مرز دانایی و خروج از دایره خام عقلی و انهدام ترس از زندگی به معنای تو و من و طبیعت مربوط به من و توست.

خط چهار ( سامسامائه)

سامسامائه اوج قدرت فیزیکی تن در محور هندسی با ۴۱۷۹ تکنیک، ترکیب و عکس‌العمل‌سازی با رسیدگی تن و روان می‌باشد.

خط پنج ( مایانا)

به معنای انهدام اختلالات و نابود کردن ناهنجاری‌ها و مبارزهٔ انسان در مرز آشکار و پنهان به درک اندیشه هاست.

خط شش ( کوانه و وست مایانا)

به معنای صفوف نامناسب انسانی، ناهنجاری‌های روانی، عدم آشنایی بر پزشکی و ترسان از ورود به جهان تفکر آمیز و فلسفه‌گرایی و مجبور کردن انسان به درک آشکار عالم پنهانی که این نیرو تکی بر هدف مایگاه توآ سروده دانایی است.

خط هفت ( وای ما با تو یا پنجهٔ مرگ)

این معنا در کونگ‌فو توآ از هفت مایگاه نیایش به سازندگان اندیشه و داوری انسان‌ها به شناخت و بررسی‌ها و ایجاد انسان به بینش‌ها و دانش‌ها و ترکیب هاست؛ با ۳۳۰۱ تکنیک،ترکیب و عکس‌العمل‌سازی. پنجه مرگ ساخته ابراهیم میرزایی، اوج خشونت انسان و فریاد و طغیان انسان بر ستمگری‌هاست.

 


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: سه شنبه 16 تير 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

مفاهیم چهار شالبند در کونگ فوتوآ

شالبند سفيد :

اولين شال كونگ فو توآ شال سفيد به نشانه آمادگي و ورود به معبد انشاء براي خودسازي

شالبند سبز :

دومين شال كونگ فو توآ شال سبز يا روييدن در فضاي فيزيكي

شالبند قهوه اي :

سومين شال كونگ فو توآ شال قهوه اي يعني سوختن در ورا نيروهاي فيزيكي و رويايي در ميدان هاي مبارزه

شالبند مشكي :

چهارمين شال كونگ فو توآ شال مشكي يعني عبور از مرز تاريكي ها و ابداع و تكامل تكنيك هاي كونگ فو توآ

شالبندسرخ:

اين شالبند مخصوص بنيانگذار مي باشد ولي متاسفانه

 عده اي بدون توجه به استاد آنرا بسته وحتي به شاگردان خود مي دهند.

 


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: سه شنبه 16 تير 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

فلسفه شالها در کونگ فو توآ

شال سفید: نشانه آمادگی و ورود به معبد انشاء برای خود سازی   شالبند سفید برای داوطلبین مقدماتی در کونگ فوتوآ می‌باشد و مبتدی بودن شخص و خالی بودن از تجربه و فلسفه پاکی و قابلیت رنگ پذیری یعنی ورود به مرحله تغییر و حرکت دارای هفت خط رادیکال می‌باشد

شال سبز : روئیدن در فضای فیزیکی می باشد از شالبند سفید به شالبند سبز حس‌توماتومای‌ما) اجرای 17909 تکنیک و ترکیب و عکس‌العمل سازی و خاصیت موجی فیزیولوژی انسانی لازم است . دریافت شالبند سبز در حد مربیگری می‌باشد و (راهدان) خوانده میشود.

شال قهوه ای : سوختن در وراء نیروهای فیزیکی و رویا رویی در  میدانهای مبارزه  . راهبان (حس نورمابه‌تو) با 52021 تکنیک وترکیب عکس‌العمل سازی و خاصیت موجی با استدلال علمی در حرکات تکنیکی درجه لیسانس می‌باشد 

شال مشکی : عبور از مرز تاریکی ها و ابداع و تکامل تکنیک های کونگ فو.   جهان‌بان : شالبند مشکی (تاکیون توبرما) به معنی عبور از مرز تاریکیها و نادانیهاست و ورود به دنیای اسرارآمیز نیروهای فیزیکی و فیزیولوژی بدن انسان با اجرای3000 تکنیک و ترکیب و عکس‌العمل سازی متکی بر استدلال علوم ، ریاضیات ، فیزیک و شیمی به درجه فوق لیسانس می‌باشد .

شالبند قرمز : (حس توما به گیتک) گذشتن از خود و در خود فنا شدن و به پائین‌ترین مرحله انسانی رسیدن و همچون خون برای ادا به جهات جامعه بارور شدن است

شال سرخ و سفید : پیمودن اسرار پر فروز انسانی و طی فرهنگستان علوم فلسفه روح روان فلسفه اسرار هندسی نیروهای فیزیکی جهان پزشکی اسرار روان شناسی فلسفه گرایی یا نگرش تفکر آمیز است. راهبر: (یارومه) سلسله این مایگاه در تغییرات روح و روان و منطق حالات و حرکات مهر بقاء تا کی بودن وچگونه بودن (هستی هستا) و بیان توان در طریقت دانا و به عالم معنا (در زمان بی زمان) نوشتنی و گفتنی فارق از دانشکده انشاء (توآ) بازنشستگی را راهبری پروفسورا می گویند.


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: سه شنبه 16 تير 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

نشان واره شاهین نمای تن وروان

دو گوي ازدو سوي ياد آور دو نيروي مادي و مينوئي يا نمودار دو جهان تن و روان است .جهان تن يا جهان آفرينش که انسان براي زيستن و از بخشش زندگي بهره‌مند شدن بدان نيازمند مي‌باشد .جها ن روان يا جها نمينوئي که آدمي را در زندگي راهنمائي ميکند واز رسا انديش و فرهنگ و دانش و براي بهره‌مند شدن از زندگاني ياري مي‌بخشد , اگر کسي به نماز و نيايش پردازد واز پرورش دادن و نيرومند ساختن سازمان تن کوتاهي ورزد به راز هستي بخش پي نمي برد و از زندگاني شادي بخش بهره نمي‌گيرد براي همين است که نيرو يا هر دو جهان را در برابر هم مي‌گذاريم وهردورا درزندگا ني کارگر و سودبخش مي‌دانيم و به ميانه‌روي اندرز مي‌دهيم د مشاهين , مراتب پيمودن کامل نيروي بدني و تندرستي براي رسيد ن به پايگاهشگفتيها و راز و رمز قدرت انسا ني است  درسينه فراخ شا هين دليري است و از چند فرازمان گويا سخن مي‌گويد : در دليري دليرترينم , درپيروزي پيروزترينم درفروشکوه باشکوه‌ترينم , همه دشمنا ن را شکست مي‌دهم همه ديوخويان وفريبکاران را نابود مي‌کنم . دو بال گشوده شاهين, پرواز آدمي بسوي بلندي وفرازمندي است و هر کدام از اين دو با ل را به سه آماج بزرگ تقسيم مي‌کنيم . نيک انديشي –راستي و درستي و پاکي و پارسائي - نيرومندي انديشه -رساي سودبخش - رسائي وآسايش وخوشبختي درکار و کوشش و ورزش و فرهنگ و دانش –و واپسين پايه را پايه جاوداني انساني مي‌خوانيم . گوي سرشاهين نمودار چرخ زندگي يا زمانه بيکران است که آ دميان در درون آنجاي گرفته‌اند و سرگرم جنبش و کوشش‌اند و راز هستي بخش را مي‌جويند .چکيده سخن , براي پژوهندگان با داد و دانش و ژرف بين و به آنها کهبدين راه بار مي‌يابند بسنده است .


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: سه شنبه 16 تير 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

سلسله انشاء تن و روان در هفت مايگاه بر اساس دانشکده انشا ء تن و روان

سلسله انشاء تن و روان در هفت مايگاه بر اساس دانشکده انشا ء تن و روان

 

مايگاه يکم )  علم فيزيولوژيکيفعاليتهاي بدن انساني

 جسم پايگاه تفکر و خاصيت جذب و درک آن بر اسرار هندسي و توليد انرژي و لمس امواج در آزمايشگاه عظيم بدن انسان است . فرهنگستان تن (کونگ فو توآ) متکي برهفتاد و سه هزار تکنيک ترکيب و عکس‌العمل سازي و خاصيت هاي موجي به خود و کرات و در مجموعه حرکات تا مرز توان سازي نيروهاي فيزيکي و فيزيولوژي بدن انساني است. بر کشف اين دنياي ناشناخته همچون راز کهکشان تا ذره‌اي پيش رفته و درک اسرار فيزيک انساني در کاوشيم و در جهان بوده‌ها به زيباترين توان تن بره آئين مهر بقاء بکوششيم.

 ( مايگاه دوم )  انشاء علوم انساني

 انديشيدن، استدلال و تفکر در محور علوم عالم از تولد تا تولد انديشه‌ها از طريق دانش زمان به درک حيات رسيدن است در مايگاه دوم از زبان علم بر محور فيزيک، رياضيات، شيمي، انديشه انسان را پروريدن و وي را بطور بارور به جهان اسرارآميز رهنمون کردن است.

 مايگاه سوم )  روانشناسي تکنولوژي

 رهنوردان انديشه با کشفيات و فرضيات و ايجاد تحولات، انسان را در امواج حيات حيران و سرنوشت و نابساماني او را فرمان داده‌اند اين مايگاه رهنموني به برد عصر هيجان زده و حل مشکل حال و آينده نوجوانان، زنان و مردان و انديشه انسان را بر نهايت سرعت تصوير جسم به درک فکر، نگهبان نمودن است.

 (مايگاه چهارم )  انشاء پزشکي

 درکي بر احوال موجودات زنده و تفکري  بر ارزيابي تن از طريق طب سوزني، علم العصاب، فيزيولوژي    (ماده و انرژي )، خاصيت فيزيکي و شيميايي متکي بر محاسبات رياضي بر بنيان کاوشي نو و ره‌گردي بر بازتاب جهان ماده ( خاصيت جرمي ) و روان گرائي ( سرعت تا بي جرم )  بر روند آموزش و اساس دانشکده توآ رهنمودن است

مايگاه پنجم )  فلسفه‌گرائي يا نگرش تفکرآميز

پژوهشي در وراي انکار و شک و رسيدن به فراسوي مرزي که شک منطقي ما را به قا طعيت راهبر شود. اين بيان انسان را در جهان بر آگاهي زيست پنهان، يکسان در دست انديشيدن و در بحر تفکر فرو رفتن و ترسيم دريافت و درک را به نفس کشيدن تا به آرامش و روشن بيني در جهان انسان رسيدن است.

 ( مايگاه ششم )  روح روان

 روح فرياد انديشه و در نتيجه گردهم آئي تن و روان با ايجاد تفکر و تمرکز و گونه‌اي تبد يل ماده بر سرعت جرم و تبد يل خاصيت انرژي از ماهيت به ذات و سلسله مجهولات را پيمودن است.

روح روان در نمود انديشه انسان و انسان شاهکار جهان.....و انديشه جهان يعني انسان.....پس انسان در برترين توانايان در علوم کيهان و هر انسان متکي بر زمان پس انسان به درک راز جهان و نمود بودن وي در بي پايان و اين راز دانايان به دريافت بي زمان است.

انسان فرهنگ زمان در بي زمان

 ( مايگاه هفتم )  جهان مجهولات: فراتر از خويشتن

پختگي فکر زمان در تفکري بي زمان

(  فراتر از خويشتن )= بعالم پنهان و جهان معنا و به دنياي نگرش تفکرها رسيدن است.

( فراتر از خويشتن )= جهان آفرينش را پوئيدن و راز هستي بخش را جوئيدن است.

( فراتر از خويشتن )= جهان تابش امواج و رابطه آن با سلسله اعصاب و بهره گيري از منبع انرژي حيات و بر نهايت سرعت و انديشه و خاصيت انديشه در ماده به کنکاش کردن است.

( فراتر از خويشتن )= به انشاء  ( اسرار فيزيکي تن بره آورد حالات و حرکات متکي بر رياضيات، روانشناسي تکنولوژي، علم گرائي، فلسفه گرائي ، فيزيولوژي (پزشکي) و بر روح و روان رسيدن است.


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: سه شنبه 16 تير 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

سوگند نگاه

سوگند نگاه

آگاه ، پارسا ، مهر آئین ، به ژرف جهان معنا ، ره یافته به سوی فرازمندی جان و روان همراهان

سوگند به سخنی که از دفتر دل پاک و نهاد تابناک نوشتم سوگند به بایگانی دل

سـوگند به توانـایی به فـروزه هـای نیـک و همـه ی نیکـیها و زیبـاییهای پرتو هستی که با فروغ اندیشه آشکار می گردند.

سوگند به پیروان پارس وعارفان و اندیشمندان که در این پشته از زمین جایگزین شدند و از راه بازتاب فروغ هستی در آیینه  نهاد خود پر معنا ترین و درخشان ترین پیاله های فرهنگ را چکه هستی هستا کردند .

سوگند به آئین بزرگی ، به راز هستی بخش به آنها که بدین راه بار یافتند .

سوگند یاد می کنم که تا از هیچ کوششی دریغ نکنم و در هستی بیرنگ یعنی اندیشه پاک و گوهر بازتاب هماهنگی منش با آفرینش از راه بینش بجان و روان همراهان دیکته کنم .

                                                                                                         پروفسور ابراهیم میرزایی

 


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: سه شنبه 16 تير 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

سخن پیر

سخن پیر

پاسداران انسانیت پیشتازان برتر منشی نیکی پناه شما باد

گر به خود آئی بخدائی رسی بخودآ

سروش نهان گویای ما بزرگترین حماسه های زندگانیست و ما را در سفر بدرون خود یعنی سفری که در خون سرشت «خود» می کنیم از هر گونه سفارشی بی نیاز می دارد و جای دلهرهای باز نمی گذارد . امروز در میدان کشش نبرد و شایستگی هستیم و باید در نبرد خود یابی از تاریکیهای زمان بگذریم . جهان از آن ماست و فرازمان تاریخی هدف ما خدایگانی ، توانائی ،هستی داری ، یگانگی ، هم آهنگی، دیدگاه یگانه خود شناسی است بر این آهنگ رهبری خواهانم که اپرای زندگانی ایران زمین یعنی هنر سرای گوهر نمای خانواده (دامن مادر) ، اُپرای فرهنگ که نمود جان و روان نژاد ایرانیست و اُپرای فراگرد . از توانا ترین توانائی نیک برتر آبشخور شود و به بزرگی یعنی منشاء اثر نیک و پا بر جا در زمان رسد تا کودکانیکه با گوهر راستی پا به گیتی می نهد به ما نفرین نکنند و ما را در هستی بیرنگ یعنی اندیشه پاک و گوهر بازتاب «جان و روان» بنام «من» این یگانه سرمایه گیتی و سازنده فرهنگ یعنی نمود هستی انسان و انسانیت جوینده برتر منشی و فرازمندی انسان بدانند و بنگرند. پس ره یافته از سپرستانهای رهی به درون خود، راز و آئین هم آهنگی و راه و رسم دلیری ، آئین زندگانی ایران زمین را در آئینه تابناک نهاد خود میابیم و می شناسیم و از دل به زبان می آوریم و همراهان را سرشار و راه آیندگان را روشن می سازیم و از این دیدگان، بدان پایه از یگانه بینیی (وحدت وجود) می رسیم.

من آرزوی سازندگی می کنم من خویش را با گُرده سخنان دل سنجیده ام امیدوارم کسانی که بدین راه بار میابند و دیدنیها را از یاد نبرند و دریافتنی ها ار بیهوده نگذارند. پس گوش کن به سرشتی که بفرمان دل و به زبان دل بازگو می کنم . پیوستگی جهان مهر و زیبائی است. مهر، حالتی است از میدان ربایش زیبائی ها که آفریدگار پیمان، بستگی و گرایش به زیبا ترین زیبائی هاست ،زیبائی پرتوئی است از دادار هستی بخش که انسان را از گناه باز دارد و به سوی برتری های انسانی کشاند. نهان و زیبائی، «گوهر» فروغان فروغی است که« هستی» در میدان ربایش اوست و این «میدان» را مهر یا روشن گر انسان و پرتوان هستی می نامیم . یاد داری سفری بدرون خود کردیم. اگر ما خویشتن بشناسیم و به چگونگی سرشت خود پی ببریم پیوسته چنان مایه و جاهی جستجو می کنیم که خورند گوهرمان است . راه ما با چراغ خرد و توسن پایمردی و نیروی شکیبائی و زاد و توشه پاکدلی و پاکبازی و با چشم حقیقت بین و از روی نشانه های فروزه های انسانی نژاد ایرانی بدون هیچ گمراهی و دربدری است. راه ما نا پیدا نیست و بیش از دو گام هم نیست گامی به سوی خود و گامی در پیش گاه انسانیت .برگی چند از دفتر دل پاک و نهاد تابناک را خواندیم و از ژرف اندیشی مشتی گوهر از بایگانی دل به ارمغان بیرون کشیدیم و به گوش و جان و سر شنیدیم. از راه بینش، هستی را در انسان، و انسان را در هستی دیده تا فروزه ها- آهنگ ها- اندیشه ها -گفتارها –کردارها- زیستن ها –کوشش ها- آگاهیها -خواستن ها - به خود فرو رفتن و اندیشیدن به جهان درون را با معنای انسانیت در خود جای دادیم به راستی سوگند خوردیم، به دوستی سوگند خوردیم به پاکی اندیشه ایم


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: سه شنبه 16 تير 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

زندگی نامه پروفسور ابراهیم میرزایی

ابراهیم میرزایی متولد 1318 است ، پدرش اهل رشت و مادرش اهل گرگان است . و در سال 1337 دبیرستان نظام را در سن 18 سالگی به اتمام رسانده است . در سال 1340 تا 1344 دانشکده افسری را در نیروی مخصوص کماندویی به اتمام رسانیده است . در این دوره وی به عنوان واحد ورزش کاراته را تا پایان کمربند سبز در کاراته گذرانده است . وی از سال 1344 تا سال 1349 تقریباً 9 دوره ی خارجی دیده است . در عرض این پنج سال آموزش نیروهای مخصوص را در کشورهای امریکا ، انگلیس ، فرانسه ، ژاپن ، کره ، لبنان و اسراییل غاصب و آخرین آن در تایوان و مرکزکونگ فو کاراتو لیانگ فو گذرانده است . وی پس از آموزش رزمی و فنون نبرد تن به تن کاراته گوجوریو و تکواندو که در آن زمان فقط برای نیروهای مخصوص نظامی مجاز بود را به اتمام رسانده و در سال 1347 دان 7 افتخاری کاراته را از ژاپن کسب و در سال 1348 مشکی دان 4 تکواندو را دریافت می کند . در صحت و سقم شروع فعالیت کاراته و تکواندو وی که زیر نظر چه استادی کار نموده است اطلاعات دقیق و روشنی در دست نیست ولی این دوره ها را مربیان انگلیسی ، ژاپنی ، کره ای و امریکایی در دانشکده نظام آموزش می دادند و آن چه مسلم است وی تا سال 1351 که به تنظیم کتاب کاراته ذن کاراته پرداخته است در کاراته گوجوریو دان 7 را داشته و آنرا تحت نظر خود در یگان رزم تن به تن نیروی زمینی آموزش می داده است و در همان کتاب از کن فو و بعضاً از کن فوکاراتو نام برده است . فعالیت کونگ فو توآ ابتدا در تیپ نوحد در اواخر سال 1351 به صورت کن فو کاراتو و دوره های رنجر ، جنگ تن به تن و زنده ماندن در شرایط سخت انجام می شد و چون میرزایی فرمانده این یگان بود با بدترین شرایط سعی می کرد نیروهای مخصوص را آموزش بدهد.میرزایی آموزش دوره مخصوص خودش را زیر نظر انگلیسیها و دوره موانع و سقوط آزاد را زیر نظر مربیان آمریکایی گذرانده بود . بعداً به عنوان اصلی ترین مرد این دوره ها فرماندهی یگان را به عهده گرفت . وی مردی سریع ، پر جنب و جوش و محکم بود .هر ساله از میان افسران زبده رنجر ، دلتا فورس ، کلاه سبزها ، موساد و کلاه قرمز ها از امریکا ، ایران اسراییل غاصب و انگلیس تعدادی نیرو به نام کمربند سیاهان کونگ فو کاراتو که مقر آن در تایوان و در معبد متعلق به لیونگ فو بود اعزام می شدند. در این معبد آموزش های سخت را تحت همان عنوان کونگ فو کاراتو آموزش می دیدند . میرزایی در سال 1349 به این مرکز برای فراگیری دوره فوق اعزام شد. وی دارای کمربند مشکی خط قرمز از تایوان از این مرکز می باشد. بعد از اینکه میرزایی از دوره فوق بازگشت، تز خود را با توجه به دکترای افتخاری کاراته از ژاپن اعلام کرد. میرزایی در حد فاصل سال های 47 و 48 دوره ی دافوس را در کشور کره گذرانید و در همین دوره دان 4 افتخاری تکواندو را گرفت. میرزایی در 10/12/1۹74 مطابق با 1353 مدال افتخاری طلا را برای خدمات به ورزش های کشور و نظامی از اتحادیه اروپایی مبارزه و زورآزمایی دانشنامه پروفسورای خود را که به امضاء دبیر کل وپرلاره که ریاست لوژیون دونور بود رسیده است از وی تقدیر و قدردانی شد. المپیک لبنان در 17/12/1974 به فاصله 7 روز بعد در بیروت گواهینامه و تأییدیه سبک خود را که در آن کمیته به ثبت رسانیده بود دریافت کرد. میرزایی دکترای تن و روان خود تز تکمیلی خود را به لیانگ فو فرستاد و در همین حین در تالار انشاء تن و روان در حقیقت مرکز کونگ فو کاراتو را بنیانگذاری کرد.پس از تأیید شالبند قرمز خود از آن مرکز در سال 1356 وی با ارائه تز خود بر دانشکده مریلند آمریکا دو مدرک بین المللی دکترا در زمینه فلسفه و فیزیک و یک پروفسورا با عنوان فیزیولوژی انرژی انسان در ابعاد روان را دریافت کرده است. 


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: سه شنبه 16 تير 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?



برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: سه شنبه 16 تير 1398برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

انسان شاهکار هستی

انسان شاهکار هستی " دارای قدرت نامحدود و سلسله ای از زیستگاه فر اندیشه است .باید وی را در حریم معنویت جستجو نمود ."

انسان اشعه پرتوان و حاکم بر تاریکیهای زمان از جوشش تن به روان به فرمول علوم راهی آسمان بیکران و در اندرون عالم کیهان پیش می رود و به ندای هستی بی رنگ و پیدایش جهان پژوهنده حاکم بر آن می شود.


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: سه شنبه 16 تير 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

معبد توآ

معبد توآ محل عبادت به تن و روان است، سوختن تا سرحد توان به ذات و جوهره انسان پرتوان ، حرکت مأورایی انسان به ذات خویش و سیر در وادی عشق و عرفان الهیست. این خود آیی به خدایی رسیدن است .

معبد آتشگاست روشن شدن وشعله ور شدن به راه داناییست ، سوختن تا سر حد توان و پرتوان شدن و تواناییست 

شعله ور شدن در آتشگاه ، سر از پای نشناختن در راه دانایی ، لحظه ای را نیاسودن برای رسیدن به توانایی ، حرکت رو به بالا با جهد و کوشش ، فوران اندیشه داشتن و لحظه ای از پای ننشستن است .

آتش پاکیست و آتشگاه محل پاکان و نیکان است که به ذات اندیشه روانند و به فوران اندیشه شعله ور که برای رسیدن لحظه ای نیاسودن تا به درک آیند و به خود آیند و به خدایی رسند.

در معابد انشاء تن وروان انسان آفریننده ی خویش است و آفریدگار اندیشه نیک و اندیشگان نیک راستی ودرستی وپاکیند.

در این آتشگاه انسان باید شعله ور شود ف بسوزد وبسوزاند.

بسوزد در راه دانایی ، به توانایی و بسوزاند ریشه ی جهل ونادانی و ناتوانایی


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: سه شنبه 16 تير 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?


در مکتب و طریقت کونگ فو توآ ما به هماهنگی تن وروان به منظور خود سازی و از بین بردن یک تضاد بی اساس می کوشیم تا جایی که به زبان این مکتب پی سازی می کنیم .

در مکتب کونگ فو توآ انسان ارج فراوان دارد ، گیرندگی بدون فریبندگی ، آموزندگی با پرمایگی و انگیزندگی برای فکر خلاق دارد تا جایی که گوییم( گر به خودآیی به خدایی رسی به خودآ )

کونگ فو با آرمان سازی به اندیشه می رود وبا دادرسی در جهان تن وروان شوق انسان را برمی انگیزد .


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: سه شنبه 16 تير 1398برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

کونگ فو توآ طریقت دانایی

کونگ فو توآ طریقت دانایی انشاء تن و روان است .

اینست طریقت دانایان به تن و روان انسان :

شاهکار جهان دارای قدرتی نامحدود و سلسله ای از شعور و اندیشه است ، باید وی را در حریم معنویت جستجو نمود .

به این آماج و توان و تو ای انسان که بر ما نشسته و تفکر آغاز نمودی این راه راهی بی پایان و اندیشه جهان و انسان ، انسانی بی زمان و فرهنگ زمان در بی زمانی است .

                                                                                                در اندیشه ام ...

                                                                                                        توآ

 


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: سه شنبه 16 تير 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

جین جای

جین جای : : افتادگی و آزادگی ، آزادگی به مردانگی به گفتار نیک در بیان به کردار نیک در عیان به پندار نیک در نهان ، همراه ، ره کمال ، از خودیاری و خود سازی ،جامعه یاری و جامعه سازی ، انسان یاری و انسان سازی ، خودشناسی و خداشناسی است. به خودآ 

کانگای :: به ناشناخته ها آی ، برقراری ترازوی عدالت ، لمس تجربه ، که شالبند مقدس توست همراه ، به اراده مسلط شویم خود وزندگی را بجوییم ، پیدا کنیم .

 


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: سه شنبه 16 تير 1394برچسب:جین جای - کانگای , ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

سوگند همراه در کونگ فو توآ

سوگند همراه در کونگ فو توآ

 

از روی مروت ودادگری به روان راستی سوگند یاد می کنیم:

بفرمان نهاد

ازروی پاکی و پاکدلی ، از روی مروت و رادمردی ، از روی وفا و مردی و سرانجام بفرمان خون

و سرشت انسانی و ناموسـهای ازلی که درچشـم انداز تاریخ ما همه جـا پیشتاز و جان پناه

انسـانیت بوده و هـست ، منشـا اثر نیــک و پـدیـد آرنـده توانـاتـرین توانـایی نیــک برتر کـه بـازتاب کنـنده هســتی

هـاست سرافراز گردم.

من با ژرف اندیشی و دوربینی جویای این هنرم. هنری بزرگ بادانشی سامانگر، با شناخت نیکهای درونی خویش

یعنـی هـنر خود شـناسی ، هنر خود سازی و هنـرخود یاری و هنر انسان سازی ، هنرساختن ساختمان بدنی و

آفـریدن هماهنگهـای راستین ، از دروازه اندیشه که پیوسته به جهان معنی و هستی ناشناخته می ریزد. من به

دریافتن گیتک به کلید ارزنده خود شناسی دست می یابم.

از سپـهرستان های ایمان، آزمایش ، دانش ،خـرد، هـنر و مهر میگذرم تابه دروازه های خود یعنی وراء اندیشه ها

کاخ انسانیت در آیم .

                                                             درسکوتم ...ره یافته سفری به درون خود می کنم .

 

به فرمان ازلی ، مـویه و زاری را ننگ  دارم ، تمـلق نمی گـویم و فریاد ننگ آمـیز فریب خـوردگـان را نمی شنوم،

حق ناشناسان وپیمان شکنان را پاده افره سخت می دهم .

ازدروغ ،ناسپاسی و نیرنگ بیزارم . خـواب آلـودگی را گـناه مـی شناسم .

بـدون تلاش و نبرد جـاودانه حق هیچگونه درخواستی ازخدا ندارم.

می جویم تازندگانی یابم. بیدارم ،هوشیارم، خسته نمی شوم .

می کوشم تا همچون فرهنگ درخشان و دیرینه خود روان مردم گیتی را به نیروی راستی و منش پاک توانا

 سازم تا آشتی پدید آورم.

دروغ را زشـت ترین گـناه می دانم . هیـچ نشـانه ای به خـود کـم بینـی وکهتری نمی بینم . خود فریبی را

 آفریدگار دروغ و دروغ را آئینه سرتاپانمای ناپاکی می دانم. دلهره ندارم .

هرنکته که ازدیدگاه و آماج اندیشه گذشت به دل می سپارم و باسروش نهان خودکنکاش می کنم. خود

پسندی راکنارمی نهم.

کلیدسرافرازی خویش رادرژرف انسانیت می جویم .

دوگانه نیستم، آشنا به فلسفه ي  کار وکوششم . راست می گویم  و لو بیم جان باشد. دروغ نمی گویم

ولو امید نان باشد. می کوشم تاهرگونه بدی وزشتی را ازخود دور سازم .

به راز هستی بخش آگاهم . به اورنگ اپرای فرهنگ یعنی من ، خاک، خون ، خط، تاریخ ، کیش، فلسفه ،هنر،

شعر و یگانه بینی را راز سرافرازی می دانم .

مهر رانخستین پدیده دروازه هستی و همزاد هم آهنگی می دانم واز پرتگاه تعصب های بی پایه گریزانم .

با آرمان انسانیت ، سربلند و پرشکوه زندگی می کنم وغرور آمیز زندگی رابدرود می گویم .

به هر واژه ای که از زبان جـاری گشـت ارج مـی نهم .جـان وروانم را از بنـدهـای جـانوری رسته و سر در کـمند

انـدیشه می نهم .

از بلای خـانمان سـوز پدیده هـای رشـک مانند:خـودخـواهی ، چشم وهـم چشـمی ، ناتوانی ، نابخردی ،

 دشمنی و از هـرگونه کاستی در فـروزه های نیک دوری می جـویم .

در میـدان ربایش خـواسته هـا در تلاش و کوششم .پوشـاک سـاده می پوشـم ، تندرستــی رادر جان و روان

می جـویم  به چاپلوسـی و پستی رو نمی آورم.آزادی و آزادگی را به جان مـی خرم. غـم نامـه های شـوم و

تبعیض ازهرگونه را باآرمان های بی مایه به سوی عدم می فرستم.

 ناهماهنگی گفتار با اندیشه راریشه مردم فریبی و آبشخور ناپاکی می دانم .

پایداری و وفاداری در دوستی رافروزه های بایسته می دانم .

من براستی و درستی در خود فرو رفتم ،به جهان معنی و مفهوم این چند فرازمان در آرنگ پرشکوه وسازنده و

خرمن دانش وبینش باهماهنگی منش با آفرینش ازتابش اندیشه ی توانای انسانیت کامروا شدم .

                   سپاس ترا  ای پیر سخن ، آهنگ جاوید پیروزی را سرود کن ...

نويسنده: روح الله ? تاريخ: سه شنبه 16 تير 1394برچسب:,

? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?


© All Rights Reserved to kungfutoafire.LOXBLOG.COM / Theme by:
bahar 20

?